BRİÇ ANAYASASI
Hazırlayan: TEZCAN ŞEN
- Zayıf açış yapan, ortağı soru sormadıkça bir daha konuşmaz.
- Zayıf açış yapanda 4’lü majör olmaz.
- Koz fitini belli etmeden tuzak pası geçilmez.
1 ♠ 2 ♣ 2 ♠ Trefle elinde uzun olsa dahi 3’lü tutuş varsa öncelikle onu gösterir. Rakip 3♣ derse o zaman kontr atar. - 8 koz ile 10 ellik baraj yapılmaz. Koz sayısı, baraj seviyesinin 1 altı olmalıdır. (4 seviyesinde baraj yapmak için toplam 9 koz olmalı.)
- Koz fiti varken 2 renkte elde 10 kart varsa, zon için çok istekli olunmalıdır.
- 4−4 en iyi fittir. 5−3 yan renge kayıp kaçılır.
- Şlem için cesur, Grandşilem için korkak ol. Kozun ARD’si, tüm As’lar ve yan renk kapalı olmadan Grandşilem oynanmaz.
- Araya girişlerde Sanzatu diyecek el kontr atmaz.
- Rakibin konuşmadığı renkten korkup Sanzatu’dan vazgeçilmez. (Ya çıkmazlar ya ortak kesiyordur ya da çıkıp devam etmezler.)
- Ortak keser sorarsa ½ keserle kabul et.
Tam keser : Rx, Dxx, V10xx
½ keser : R, Dx, V10x - Rakibin kaçarak geldiği her renge kontr atma.
- Rakipte direkt fit varsa, 2 seviyesinde oynatmamaya çalış.
1 ♠ Pas 2 ♠ ? Elde rakibin rengi kısa ise kontr, başka 5’li bir renk varsa araya giriş ile kompetisyon yapılarak rakipler daha yüksek deklare vermeye zorlanır. - Partskorun iyisi için çok araştırmacı olunmaz.
- Rakibin Sanzatu araya girişine kontr cezadır.
- Dengesizken cesur ol, dengeliyken puan çalma.
- Koz oyunlarında yer kuvvetli değilse, As altından atak etme.
- Negatif kontr cezaya çevrilirse, koz atak et.
(1minör) − Kontr − (Pas) − Pas
(Pas) sekansında emirdir. - Deklaranın koz fiti dışında uzun rengi olmadığını biliyorsan, kozun kısa olduğu taraftan kup yaptırmamak için koz atak edebilirsin.
- Rakibin koz fiti yoksa, koz atak edilmez.
1 ♥ / 1♠ 1 NT Tutuş yok 2 ♣ / 2 ♦ 2 ♥ / 2 ♠ Açanın ilk rengine döndü. 8 kozları yok - Baraja koz atak edilip rakibin çakayla el alması önlenir (puan sizde çoksa).
- Rakip ikinci renginde oynuyorsa, koz çık.
1♠ 1 NT Tutuş yok, pik'i kısa 2 ♥ Pas Cevapcının kör’ü uzun. Sadece 1 pik’i var. 4−3 kör’ü tercih ediyor. Bu durumda deklaran pik’lere yerden çakacak. - Sanzatu’lara uzununu atak etmeye çalış.
- Kozların alıcı değilse, singleton’un varsa çık.
- Şlem oynanırken bir renkten 2 el verilmez. Kontrol ve Key-card sor.
- Rakip negatif kontru cezaya çevirdiyse, kısalmaktan (uzun taraftan çakmaktan) korkma. Başka renge çakmaktan da korkma.
- Takım maçında 1 fazla için çalış ama batma riskine girme.
- Kendin oynarken de rakip oynarken de rakibin kaç löve alabileceğini say.
- Eldeki bir keklik çalılardaki iki keklikten iyidir. 500 alacağından eminsen, 620 için riske girme.
- Sürkontrlu 2 batılmaz. 2 batma riski varsa, sürkontr atma.
- Oyun ortasında bir rengi küçük dönmek, o renkten iddia taşır ve o renge devam edilir.
- Rakip kontrol sormadan 6’ya geldiyse, en kuvvetli rengini atak et.
- Defanstayken alıcı koz ile üste çakılmaz, kayıp kaçılır.
- Eller dengeliyse, pasif defans yap (aldığını geri ver).
- Rakipte sağlam uzun renk varsa, riske gir.
- Rakibin 4−4 koz fiti varken, 3’lü olanın çakması genellikle löve kazandırmaz. Elde alıcı koz varsa, koz çekip uzun renk sağlanmaya çalışılır.
- Atak renginin kimde kaç tane olduğunu bilmek, defanstakiler ve deklaran için çok önemlidir.
- Oyun sonunda ortak apel vermez, deklaran verir. Deklaran kart atmakta zorlandığında, direkt apel verir. Kısalttığı renk oynanır.
- Büyükler sana kalmıyorsa, rakibin onörlerini ezmekten zevk alma.
TEZCAN ŞEN
Dünya ve Avrupa İkili Şampiyonu
Milli Takım Oyuncusu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder